طرز تهیه دمنوش زعفران برای پریود شدن

آموزش آشپزی و خانه داری نوین

  • طرز تهیه کیک خوشمزه و بسیار راحت وانیلی
  • طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی با گردو و گوشت چرخ کرده ساده و سریع
  • طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی خانگی خوشمزه با نشاسته ساده و سریع
  • طرز تهیه کیک یزدی با ماست با پیمانه بدون همزن برقی ساده و سریع
  • طرز تهیه غذای رژیمی با برنج و سبزیجات برای شام دو نفره ساده و سریع

طرز تهیه دمنوش زعفران برای پریود شدن

۸۵ بازديد
۰ ۰

طرز تهیه دمنوش زعفران برای پریود شدن

مرحله اول

زعفران برای پریود شدن و درمان نامنظمی و عقب افتادن سیکل قاعدگی ، بنا به گفته خانم Dr.f.asgari دلایلی که باعث عقب افتادن این سیکل می‌شوند عبارتند از استرس و اختلالات هورمونی و تغییرات آب و هوایی و مصرف بعضی داروهای خاص مثل مصرف قرص‌های ضد بارداری ، قرص لوکسین یا متیمازول .

مرحله دوم

اول به این نکته توجه شود که قبل از شروع استفاده از زعفران با دادن یک آزمایش از ناباروری و باردار نبودن خود اطمینان حاصل کنید زیرا اگر آن را در صورت بارداری استفاده کنید و در ماهای اول بارداری باشید خطر سقط جنین افزایش پیدا میکند ‌‌. که می‌توان با دادن یک آزمایش ساده  BHCG مطمئن شد که تیتر بارداری صفر است .

مرحله سوم

حال که از عدم بارداری خود اطمینان حاصل کردید می توانید با خیالی آسوده این دمنوش را تهیه کرده و از آن برای درمان اختلال قاعدگی خود استفاده نمایید . یکی از روش های ساده برای تهیه دمنوش زعفران دم کردن این گیاه می باشد چند پر زعفران را درون هاون ریخته و پس از کوبیدن آن درون آب جوش حل کنید برای مدت زمان ۱۰ دقیقه روی سماور قرار داده و برای بهتر شدن مزه یک قاشق غذاخوری عسل به دمنوش اضافه کنید .

مرحله چهارم

اگر دارای طبعی سرد هستید می توانید به معجون زعفران خود زنجبیل و یا دارچین اضافه کرده و همراه با کمی نبات یا عسل آن را میل کنید ولی چون خود زعفران طبع گرم دارد به تنهایی می‌تواند برای درمان مشکل شما چاره ساز باشد .

مرحله پنجم

اگر سیکل  شما ۲۸ روزه است می‌توانید در روز ۲۹ یا ۳۰ قبل قاعدگی این شربت زعفران را آماده کرده و آن را میل نمایید و تا دو الی سه روز بعد از قاعدگی این دمنوش را مصرف کنید تا خون قاعدگی کاملاً تخلیه شده و چیزی از آن نماند که باعث گرفتگی عضلات شکم و درد شکم می شود .

مرحله ششم

نکته : مصرف زیاد این دمنوش باعث افتادن فشار خون میشود به همین خاطر توصیه می گردد که در مصرف آن زیاده روی صورت نگیرد و در روز دوبار می‌توانید از این دمنوش استفاده نمایید .

بهترین دمنوش ها برای صبحانه

شروع یک روز شاداب و پر از انرژی، می تواند با نوشیدن انواع سالم و ساده نوشیدنی های طبیعی برای ناشتا همراه باشد. در این نوشتار چند نمونه از این نوشیدنی ها را که همگی ساده، اقتصادی و صرفه جویی در وقت را به همراه دارند، معرفی می کنیم:

چای سبز: 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزیاتو، چای سبز که از جمله چای های پرمصرف در سراسر دنیا محسوب می شود، با دارا بودن خواص آنتی اکسیدان، محرک خوبی برای سوخت و ساز مناسب بدن در ابتدای روز است. این چای خواص دیورتیک نیز دارد که برای آن دسته از کسانی که با چشمانی پف دار از خواب برمی خیزند، گزینه مناسبی به حساب می آید. این چای، فعالیت کلیه ها را تحریک می کند. ضد سرطان قوی می باشد و محافظ طبیعی برای دندان های شما نیز هست. برای جذب بهتر چای سبز بهتر است آن را در خارج از وعده های اصلی غذایی خود میل کنید.

دمنوش زنجبیل و عسل:

اگرچه عسل و زنجبیل هر کدام به تنهایی دارای خواص بسیار زیادی هستند اما ترکیب آنها با هم متابولیسم بدن را به مقدار قابل توجهی بالا می برد و انرژی زیادی تولید می کند در نتیجه در صورتی که شما در گروه افرادی قرار دارید که بیشتر مواقع از خستگی شکایت می کنید، بی اشتها، سرمایی و بی حس و حال هستید، این دمنوش نوع بسیار مناسبی برای وعده ناشتای شما خواهد بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.