طرز تهیه کمپوت گلابی

آموزش آشپزی و خانه داری نوین

  • طرز تهیه کیک خوشمزه و بسیار راحت وانیلی
  • طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی با گردو و گوشت چرخ کرده ساده و سریع
  • طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی خانگی خوشمزه با نشاسته ساده و سریع
  • طرز تهیه کیک یزدی با ماست با پیمانه بدون همزن برقی ساده و سریع
  • طرز تهیه غذای رژیمی با برنج و سبزیجات برای شام دو نفره ساده و سریع

طرز تهیه کمپوت گلابی

۸۴ بازديد
۰ ۰

طرز تهیه کمپوت گلابی

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گلابی پس از اینکه میوه ها را به خوبی تمیز کردید و پوست آنها را جدا کردید توجه داشته باشید که نباید دم آن ها را بگیرید درون قابلمه ۴ لیوان آب ریخته سپس شکر و آبلیمو را به آن اضافه کنید صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله دوم

در این مرحله و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد گلابی ها را همراه با زعفران به شربت اضافه کنید . وقتی احساس کردید که گلابی ها پخته و نرم شده اند اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا کمپوت خانگی شما در دمای محیط خنک شود سپس گلابی ها را درون یخچال قرار داده و آماده برای مصرف می باشد .

طرز تهیه کمپوت با ماندگاری بالا

اگر میخواهید کمپوت خوشمزه شما پس از پایان پخت سفید و شفاف باشد ، زمانی که پوست آن ها را جدا کردید یک کاسه از مخلوط آب سرد و سرکه تهیه کنید و گلابی ها را پس از پوست گرفتن فوری درون کاسه قرار دهید .

در بارداری

نقل است که اگر گلابی را شما ناشتا میل نمایید نطفه پاک میشود و فرزند شما نیکو خواهد شد . همچنین روایت است که خوردن گلابی توسط پدر و مادر باعث زیبایی چهره کودک میشود . این میوه باعث قوت قلب نوزاد و پاکی معده کودک و دلیری و زیبایی بچه شما خواهد شد .

فواید گلاب برای درخشندگی و لطافت پوست

خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است. قرن‌هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند. امروزه در تمام دنیا هم خواص گلاب برای پوست صورت مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای انواع پوست مناسب است که شامل پوست‌های خیلی حساس هم می‌شود. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد. در این مقاله چند راه برای استفاده از گلاب برای داشتن پوست درخشان، به شما معرفی می‌کنیم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.