طرز تهیه دونات خانگی

آموزش آشپزی و خانه داری نوین

  • طرز تهیه کیک خوشمزه و بسیار راحت وانیلی
  • طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی با گردو و گوشت چرخ کرده ساده و سریع
  • طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی خانگی خوشمزه با نشاسته ساده و سریع
  • طرز تهیه کیک یزدی با ماست با پیمانه بدون همزن برقی ساده و سریع
  • طرز تهیه غذای رژیمی با برنج و سبزیجات برای شام دو نفره ساده و سریع

طرز تهیه دونات خانگی

۸۱ بازديد
۰ ۰

طرز تهیه دونات خانگی

مرحله اول⠀

برای تهیه دونات خانگی خوشمزه و مجلسی پس از این که آرد را همراه با خمیر مایع درون یک کاسه ریختید آن را با همزن مخلوط نمایید . در همان حال که مشغوله هم زدن شکر و نمک و شیر خشک قنادی را به مواد اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله و زرده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و خمیر را با دست به خوبی ورز دهید تا حسابی جا افتاده شود و حالت بگیرد پس از انجام این مراحل شیر را آرام آرام به خمیر اضافه کنید و مواد را به خوبی با دست ورز دهید تا خمیر شکل بگیرد .

مرحله سوم

در این مرحله روی خمیر را با کره یا مارگارین بپوشانید ، سپس چانه هایی به اندازه نارنگی از خمیر جدا کنید و روی میز بچینید ، حالا روی این چانه ها را پلاستیک کشیده و برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید .

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان خمیر ها را به حالت دونات فرهنگ کرده و میان آن را سوراخ نمایید دوباره با کیسه روی دونالد ها را بپوشانید و این بار برای مدت زمان ۴۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید تا خمیر شما به اصطلاح عامیانه ور بیاید .

مرحله پنجم

در این مرحله یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کرده و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید روغن را به ماهی تابه اضافه کنید و هنگامی که روغن داغ شد حرارت را کم کرده و دونات ها را درون ماهیتابه ریخته و دو طرف آنها را سرخ نمایید ، برای سرخ کردن دونات های خوشمزه به ۴ الی ۵ دقیقه زمان نیاز دارید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.