طرز تهیه ترشی سیر فوری

آموزش آشپزی و خانه داری نوین

  • طرز تهیه کیک خوشمزه و بسیار راحت وانیلی
  • طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی با گردو و گوشت چرخ کرده ساده و سریع
  • طرز تهیه کیک یخچالی شکلاتی خانگی خوشمزه با نشاسته ساده و سریع
  • طرز تهیه کیک یزدی با ماست با پیمانه بدون همزن برقی ساده و سریع
  • طرز تهیه غذای رژیمی با برنج و سبزیجات برای شام دو نفره ساده و سریع

طرز تهیه ترشی سیر فوری

۶۸ بازديد
۰ ۰

طرز تهیه ترشی سیر فوری

روش اول

برای تهیه ترشی سیر فوری پس از اینکه پوست بوته‌های آن را گرفتید ( در حدی که شکل و ظاهر بوته حفظ شود ) آنها را بشوید بر روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا کاملا خشک شوند ، در این فاصله زمانی که در اختیار دارید سیر را همراه با سرکه و رب انار و شیره خرما و مقداری نمک مخلوط کنید . در مرحله بعد این مواد را درون قابلمه بریزید و برای ۱۵ دقیقه روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد . مقدار جوشیدن مواد باید در حدی باشد که سیر ها کمی نرم شوند و پس از اینکه آنها خنک شدن درون شیشه های خشک و ضدعفونی شده ریخته و دور از نور خورشید و در جای خنک نگهداری کنید . این ترشی فوری بعد از ۶ ماه آماده برای مصرف می باشد .

نکات مهم

مقدار شیره و نمک باید به اندازه ای باشد که مزه ترش و ملس داشته باشد . با این روش پخت مزه ترشی ۷ ساله خواهید داشت . درب شیشه ها رو با پلاستیک ببندید ، بصورتی که هوا نکشد .

روش دوم

پس از اینکه بوته های سیر را شستید آنها را خشک کرده و سپس درون شیشه های خشک و تمیز بریزید پس از آن نمک را همراه با سرکه و چند تکه کوچک نبات یا خرما به بوته های سیر اضافه کنید ، به جای نبات و خرما می‌توانید از شیره انگور استفاده کنید سپس با سرکه شیشه ها را پر کنید این ترشی بعد از گذشت ۶ ماه آماده برای مصرف می باشد

روش سوم

برای تهیه ترشی شمالی در اواخر فصل بهار سیر های تازه را تهیه کنید ،سپس لایه های پوست سیر را تا وقتی که لایه آخری باقی بماند بگیرید ، سپس آنها را شسته و خشک کنید ، حالا بر روی سیرها مقداری نمک پاشیده و درون بطری های شیشه ای قرار دهید ، پس از انجام این کار سرکه قرمز را اضافه کنید و درب شیشه ها را ببندید ، مدت زمان آماده شدن سیر حداقل ۲ سال می‌باشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.